Що таке Пакет мобільності, та як він впливає на роботу перевізників
Пакет мобільності – це перелік правових норм, що регулюють умови праці для перевізників, які працюють на території ЄС. Документ, що був затверджений у 2020 році, передбачає зокрема єдині стандарти щодо оплати праці далекобійників, оцифрування логістичних процесів та зниження впливу транспортних засобів на довкілля. Правила стосуються не лише перевізників з країн ЄС, а й водіїв з інших держав, які працюють на території Європейського Союзу.
Відпочинок
Згідно з нормами ЄС, водій щотижня має відпочивати не менш ніж 45 годин. Щотижневий період відпочинку має компенсувати скорочені вихідні за місцем реєстрації протягом трьох тижнів поспіль. При цьому варто зауважити, що далекобійнику забороняється відпочивати у транспортному засобі. Вільний від роботи час працівник має проводити у житлі з облаштованим спальним місцем та належними санітарними умовами. Проживання повинен оплачувати роботодавець.
Такі правила тягнуть за собою відповідні вимоги щодо спеціальних паркувальних місць. Автостоянки для далекобійників повинні мати належні умови для відпочинку з дотриманням норм безпеки та санітарії.
Оплата праці
Заробітна плата далекобійника розраховується відповідно до стандартів країни, в яку він здійснює перевезення. Наприклад, якщо вантаж курсує з Чехії до Іспанії, то водію гарантується мінімальна іспанська зарплата.
Утім, як показує практика, досягнути повної прозорості оплати праці в міжнародних перевезеннях вдалося не повністю. Зокрема, у 2024 році становище далекобійників зі Східної Європи лишається нестабільним. Спираючись на так звану модель витрат та заощаджуючи на податках, компанії нерідко платять водіям менші гроші, ніж передбачено Законом про мінімальну заробітну плату та правилами розміщення робітників.
Робота за межами країни реєстрації
Пакет мобільності передбачає особливі вимоги щодо каботажних перевезень. Після здійснення рейсу транспортний засіб має виїхати з країни мінімум на чотири дні. Також згідно із правилами автомобіль має відправлятися до країни реєстрації кожні вісім тижнів.
У рамках каботажу іноземний далекобійник має повертатися до своєї країни кожні три або чотири тижні – термін регулюється залежно від графіку роботи.
Оформлення відрядження
Працюючи у країнах ЄС, далекобійник повинен мати при собі:
- копію повідомлення про відрядження від компанії-перевізника;
- документ, що підтверджує логістичну операцію (наприклад, e-CMR);
- запис із відеореєстратора, що підтверджує проходження державних кордонів.
До початку відрядження компанія, в якій працює водій, має надіслати відповідним органам у країні призначення декларацію про розміщення співробітника. Зокрема, повідомлення має містити дані, що ідентифікують перевізника та організатора перевезення, дати початку та кінця рейсу, інформацію про транспортний засіб і вантаж.
Отже, Пакет мобільності сприяє прозорості та модернізації бізнес-процесів, пов’язаних із міжнародними перевезеннями. Дотримання нових стандартів із боку компаній – надійний спосіб лишатися повноцінними гравцям на арені світової торгівлі.
Recent posts










Що таке Пакет мобільності?
Скільки годин щотижня водій повинен відпочивати згідно з нормами ЄС?
Де має відпочивати далекобійник згідно з Пакетом мобільності?
Який принцип застосовується до оплати праці водіїв у різних країнах?
Коли був затверджений Пакет мобільності?
Які документи повинен мати далекобійник при собі під час роботи в країнах ЄС?
Що має містити декларація про розміщення співробітника?
Яка вимога Пакета мобільності щодо повернення транспортного засобу до країни реєстрації?
Recent posts













