Страхування вантажу: як компенсувати збитки при доставці товару
Вантажні перевезення завжди передбачають ризики, якою надійною не була б логістична компанія. Підвищити безпеку транспортування та забезпечити грошову компенсацію у разі форс-мажорів дозволяє договір страхування між перевізником і підприємцем. Про особливості компенсації збитків при втраті чи пошкодженні товару – читайте далі.
У яких ситуаціях діє страховий поліс
Згідно з міжнародними нормативно-правовими стандартами транспортна компанія зобов’язана компенсувати збитки лише у тому разі, якщо пошкодження чи втрата вантажу трапилися саме з вини перевізника. При цьому підприємець може довести своє право на отримання відшкодування тільки за наявності страхування та правильно оформленого стандартного договору. Без полісу клієнту не варто розраховувати на компенсацію в таких ситуаціях:
- арешт або конфіскація майна на митниці;
- пожежа, що сталася з вини перевізника;
- природні катастрофи;
- неправильні дії чи бездіяльність з боку одержувача або постачальника в складних ситуаціях;
- військові дії на територіях, через які проходить логістичний шлях;
- нечіткість або відсутність маркування;
- втрата чи приховані пошкодження товару;
- страйки перевізника.
Вартість страхування залежить від особливостей полісу та прайсів компанії. Також варто зауважити, що сучасні транспортні статути та міжнародні конвенції передбачають обмеження суми відшкодування з боку логістичної організації.
Які товари варто страхувати
Жорстких обмежень щодо типів вантажу, які підлягають страхуванню, немає. Ви можете захистити будь-який товар, особливо якщо його треба транспортувати на великі відстані. При трансконтинентальних перевезеннях підвищуються ризики крадіжок, втрати та пошкодження вантажу, тому питання оформлення полісу стає особливо актуальним.
За статистикою, псуванню чи втраті в дорозі найчастіше піддаються алкоголь, продукція у скляній тарі, тютюнові вироби, харчові продукти, електричні прилади. Якщо ваша продукція належить одній із цих категорій, рекомендуємо заздалегідь вирішити питання страхування.
Надійний страховий поліс суттєво знижує логістичні ризики на всіх етапах транспортування – від інспекції продукції на складі до митного очищення та доставки вантажу на адресу замовника.
Нюанси оформлення страхування
Підписуючи договір страхування, варто пам’ятати про деякі особливості цієї послуги. Поліс починає набувати чинності, коли товар надходить на склад постачальника, та припиняє дію в момент надходження вантажу на склад замовника.
Залежно від потреб підприємства, договір страхового полісу може бути разовим або оформлюватись на довший період. При цьому слід враховувати, що в рамках разового договору страхова премія сплачується єдиним платежем. При тривалій співпраці внесення коштів може бути регулярним, наприклад, щомісячним або щоквартальним.
Пам’ятайте: товар варто страхувати завжди, навіть якщо ви повністю впевнені у надійності перевізника. Витрати на поліс – це інвестиція у майбутнє налагодженого та успішного бізнесу.
Останні пости










Яка користь від страхування вантажу для підприємця?
За яких обставин діє страховий поліс?
У яких випадках компенсація за пошкодження вантажу не надається?
Які товари рекомендується страхувати в першу чергу?
Які види договорів страхування існують?
Коли починає діяти та припиняється дія страхового полісу?
Чому варто завжди страхувати товар, навіть якщо перевізник надійний?
Останні пости













